piątek, 30 marca 2012

Pastella z surimi [Lisner] Pasta krabowa nie jest z krabów?

Pastella z surimi i ze szczypiorkiem firmy Lisner uświadomiła mi jedną bardzo ważną rzecz: paluszków krabowych nie robi się z kraba! Czy na tym świecie jest jeszcze coś co może mnie zaskoczyć?

Surimi choć najczęściej kojarzą się z krabem ("paluszki krabowe") są faktycznie zmielonym mięsem z białych ryb (najczęściej z mintaja, dorsza i morszczuka). W rzeczywistości potrawa ta jedynie imituje mięso kraba. Możecie również wyrazić zdziwienie albo mieć za kulinarnego ignoranta, ale do tej pory byłem święcie przekonany, że surimi to kawałki krabiego mięsa.

Pasty kanapkowe (chyba tak to można nazwać) od Lisnera zamknięte są w malutkim opakowaniu nadającym się w sam raz na jedno śniadanie. Choć opakowanie małe to lista składników użytych do produkcji ogromna i to małymi literkami na dnie pudełka:
Skład: olej roślinny, surimi 23% (mięso rybie, woda, skrobia ziemniaczana, skrobia pszenna, białko sojowe, cukier, olej roślinny, sól spożywcza, ekstrakt krabowy, wzmacniacz smaku: 5'-Rybonukleotydy disodowe, aromat krabowy, barwniki: ekstrakt z papryki, koszelnina), jaja, woda, żółtko jaj, mielona gorczyca, przyprawy (także z udziałem selera), regulator kwasowości: kwas mlekowy, substancje zagęszczające: guma guar, guma ksantanowa, aromaty, substancje konserwujące: skrobian potasu, benzoesan sodu, substancja słodząca: sacharyna, szczypiorek.
Niektóre składniki trochę mnie niepokoją, wróg publiczny nr 1: benzoesan sodu, groźnie brzmiący 5'-Rybonukleotydy disodowe niby jest dopuszczony do spożycia w UE, ale gdy zostanie spożyty w nadmiernych ilościach może spowodować m.in. wahania nastroju. Na szczęście pasty kanapkowej nie je się kilogramami więc po dwóch kanapkach raczej nic nikomu nie będzie.

Przyznam szczerze, że czytając o zawartości w surimi mięsa rybiego i jedynie ekstraktów i aromatów krabowych byłem trochę zaskoczony i szukałem "podstępu", jednak jak widać człowiek uczy się przez całe życie. Paluszki krabowe nie są z krabów!

Smakowo Pastella z surimi i ze szczypiorkiem jest dosyć delikatna, delikatny smak surimi wydobywa się spod jajek i lekko kwaskowej bazy. Po zjedzeniu na podniebieniu przez chwilę pozostaje niezbyt przyjemne pieczenie. Nie wiem czy to jakieś przyprawy czy moje podniebienie jest na coś uczulone? W przypadku pasy jajecznej tego objawu nie ma.

Ogólnie Pastella jest dobrym pomysłem na śniadanie, ale niekoniecznie z surimi, zdecydowanie z owoców morza wolę krewetki!
Producent: Lisner Sp. z o.o.
Masa netto: 80 g
Cena: 2,40 zł
"Jednym zdaniem": To paluszki krabowe nie są z kraba?
Ocena do indeksu: 3.5

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...