Przez cały czas nieobecności Frugo na rynku co jakiś czas pojawiały się wspomnienia minionych lat 90-tch. Wśród gier telewizyjnych, gwiazdek z MilkiWaya i piwa EB w żadnym zestawieniu nie mogło zabraknąć miejsca dla Frugo. Ten napój owocowy głównie dzięki ciekawej reklamie i "szybkiej śmierci" stał się niemal kultowy. Na Facebooku powstawały grupy "żądających wskrzeszenia marki". W końcu ktoś z kimś się dogadał i prawa do marki Frugo zakupiła firma FoodCare wcześniej znana jako Gellwe (producent m.in. deserów i napoju energetycznego Tiger).
Nowe Frugo stylistyką przypomina napój z sprzed kilkunastu lat, taki sam kształt butelki, zakrętka z "guzikiem bezpieczeństwa" i lekko zmodyfikowana etykieta (po tylu latach zapomniałem już jak dokładnie wyglądała stara) sprawiają, że mamy do czynienia z napojem niemal identycznym jak w latach młodości.
Ja na Frugo zazwyczaj trafiam w dyskontach Biedronka. Co ciekawe biedronkowe Fruga są większe. Na etykiecie widnieje informacja "Pan Henio się machnął...fabryka polała 20% więcej" i faktycznie frugo z "Biedry" ma nie 250, a 300 ml.
Skład: woda, sok jabłkowy, sok winogronowy, cukier, sok cytrynowy, sok z aronii, sok wiśniowy, zagęszczone puree pitahaya, barwniki: E 150d, aromat naturalny.Z szeroko pojętej chemii mamy tu do czynienia z E150d czyli karmelem amoniakalno-siarczynowy - syntetyczną substancją, której zadaniem jest barwienie produktów na kolor brązowy. Duża ilość tego środka może wywołać sensacje żołądkowe oraz nadpobudliwość. Maksymalne dzienne spożycie E150d dla człowieka to 200 mg/kg masy ciała, więc wypijając butelkę Frugo raczej żadnych skutków ubocznych nie powinniśmy odczuć.
Co to jest pitahaja?
Ale E150d to nie jest składnik o który zazwyczaj padają pytania. Co to jest pitahaja? - zdaje się słyszeć w wielu polskich domostwach. Jest to owoc z gatunku kaktusa. Pochodzi on z Meksyku i Ameryki Środkowej, jest też hodowany w Azji. Pitahaja kwitnie jedynie nocą wydając owoc pitaji, który zwany jest "Królową Nocy". Owoc pitahaji nazywana jest też "smoczym owocem" albo "truskawkową gruszką". Z owoców pitahaji robi się soki oraz wina.Na koniec jeszcze kilka słów o smaku naszego dzisiejszego bohatera. Niestety nie pamiętam jak smakował ten z lat 90', ale dzisiejsze Frugo mocno czarne jest napojem całkiem smacznym. Dominuje w nim przyjemnie kwaskowy posmak, który fajnie komponuje się ze słodyczą dojrzałych winogron.
Producent: FoodCare sp. z o.o.Ocena opisowa: Udany powrót, czarne Frugo jest bardzo OK.
Objętość: 300 ml
Cena: 1,89 zł
Miejsce zakupu: Biedronka
Ocena do indeksu: 5.0